Zpráva o českém pivovarství a sladařství představena
Praha 30. ledna 2008 – Poprvé ve své 135leté historii vydal Český svaz pivovarů a sladoven publikaci Zprávu o českém pivovarství a sladařství. Má současně českou a anglickou verzi a kromě úvodu celkem deset kapitol. Ty mj. obsahují osvětlení problematiky českého piva jako jedinečného fenoménu, popisují postavení českého piva na světových trzích a informují o tom, jaký význam má pivovarský průmysl pro českou ekonomiku.
„České pivo má mnohasetletou historii, opírá se o tradice řemeslné a nyní i průmyslové výroby, je v našich zemích sociálním fenoménem a součástí naší kultury,“ řekl Ing. Jan Veselý, výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven. „Zvolili jsme tuto zprávu jako jednu z dalších forem, kterou chceme o pivovarském průmyslu i návazných oborech informovat odbornou i nejširší veřejnost u nás. Čeští pivovarníci a sladovníci jsou však též členy významných profesních organizací v Evropě a ve světěa proto chceme oslovit i je a poskytnout jim informace o nás a našich produktech,“ dodal Jan Veselý.
Zpráva rovněž seznamuje čtenáře s laureáty Síně slávy českého pivovarství a sladařství, osobnostmi, které jsou legendami v obou oborech a významně přispěly svým dílem k jejich rozvoji. V dalších částech zprávy jsou podány informace o výsledcích nejprestižnější odborné soutěže piv v České republice České pivo 2007 a anketě popularity piv Naše pivo. Významnou částí publikace jsou kapitoly věnované péči o pivo v gastronomii a ty, kde se lékařští odborníci vyjadřují k významu piva pro zdraví člověka. Zpráva popisuje příspěvek pivovarů k rozvoji naší společnosti. Patří sem např. pořádání kulturně-společenských akcí, charitativní činnost a vzdělávání pivovarských a sladařských odborníků.
Členové Českého svazu pivovarů a sladoven chtějí zprávou připomenout věc, kterou stále více považují za to nejdůležitější sdělení veřejnosti. Tou je etika v podnikání, jednoduše řečeno: dodržování principů slušného chování v podnikání. Pozornost je proto věnována Iniciativě zodpovědných pivovarů. Tato činnost, která se stala pomocí etického kodexu a jeho dodržování nedílnou součástí filozofie podnikání v českém pivovarství, ukazuje poctivou snahu o to, aby se všechny hektolitry piva na trhu uplatnily při dodržování etických principů. Poslední kapitola je věnována členství a činnosti pivovarských a sladařských odborníků z České republiky v mezinárodních organizacích.