Praha 30. července 2008 – Pivní etiketa, bez které si dnešní lahvové pivo nedovedeme představit, má více než stoletou historii. Vznikla jako důsledek procesu lahvování piva, protože obdivovatelé zlatavého moku si jej chtěli odnést z místa, kde se pivo vařilo, jinam – nejčastěji domů. A protože pivovarníci byli na svůj nápoj hrdí a cítili potřebu své pivo i místo jeho výroby označit, začali lahve etiketovat. Původně se v předminulém století objevovaly lahve s litým reliéfním nápisem, alternativně mohl být nápis leptaný, pískovaný, vybroušený, natištěný nebo provizorně vyškrábaný. Ať už byl nápis jakýkoliv, vždy měl odlišit jeden výrobek od druhého. Teprve během poslední čtvrtiny 19. století se objevily papírové etikety. Námětově i graficky byly etikety bohatší než původní značení a u tmavých speciálních druhů piv často zdůrazňovaly výjimečnost daného piva a jeho mastnosti, např. ho doporučovaly jako zdravotní nápoj. Stáčení piva do lahví zahájil v roce 1887 Měšťanský pivovar v Plzni, který si nechal patentovat pivní ochrannou známku v podobě etikety již v březnu 1896. Tento krok byl ovlivněn rakousko-uherským zákonem o patentních značkách.
Tiskové zprávy
Mezinárodní ocenění pro piva Primátor z náchodského pivovaru
Náchod/Londýn, 18. července 2008 – Britský odborný časopis Beers of the World (Piva světa) vyhlásil vítězem druhého ročníku soutěže nejlepší piva světa v jedné ze čtyř hlavních kategorii, kategorii ležáků, pivo značky Primátor Exkluziv 16%, kterou vyrábí Pivovar Náchod, a.s. Vítězem v dalších hlavních kategoriích, kategorii piv typu Ale anglického typu byl vyhlášen belgický Tripel Karameliet. V kategorii piv typu stout/porter zvítězil anglický Rouge Shakespeare Stout a v kategorii pšeničných piv německý Kaltenberg König Ludwig Weissbier. Soutěže se zúčastnilo více než 250 značek ze stovky pivovarů z Evropy včetně Velké Británie, USA a Austrálie. Mezinárodní porota, složená z pivovarských odborníků a novinářů, degustovala anonymně vzorky ve třech kolech. Vybrala celkem 20 piv a právě náchodský Primátor Exkluziv 16% zaujal porotu vedle vytříbené chutě i barvou a dalšími vlastnostmi špičkového piva.
Pitelnost piva je významným charakteristickým znakem českého piva
Praha 15. dubna 2008 – Pitelnost piva je v současnosti v centru zájmu jak pivovarských výzkumníků a technologů, tak dodavatelů surovin pro výrobu piva a také marketingových pracovníků u nás
i v zahraničí. Hledá se odpověď na otázku, co je pitelnost a proč se jí nyní věnuje výrazně zvýšená pozornost. Základním ukazatelem pro celkové posouzení piva je hodnocení po jeho opakovaném napití, pro které se používá pojem pitelnost, v zahraničí drinkability. Prozatím neexistuje její formulace, ale lze ji do určité míry charakterizovat jako příjemné a bezpečné (zdravotně nezávadné) pití s určitými fyzikálními, chemickými a biologickými vlastnostmi. Za zakladatele řešení problémů s pitelností piva je možno považovat české pivovarské odborníky P. Ferkla a J. Cuřína, kteří v roce 1979 studovali změny organoleptických parametrů piva ve vztahu k používání náhražek sladu a zkrácení doby zrání piva.
Výzkumný ústav pivovarský a sladařský má novou vědeckou radu
Praha 19. února 2008 – Ředitel Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského v Praze RNDr. Karel Kosař, CSc., jmenoval novou vědeckou radu. Vědecká rada, která je poradním orgánem ředitele ústavu, doznala podstatných personálních změn a mění se i její úkoly. Jejím novým zadáním je především dohled nad metodikou řešení výzkumných úkolů, které požaduje praxe. Novými členy jsou tedy zejména významné osobnosti české vědy. Nahradily tak dosavadní vědeckou radu, která byla složena hlavně z řad zástupců velkých a malých pivovarů, velkých a malých sladoven a zástupců Vysoké školy chemicko-technologické.
Pirelli Cinturato – pneumatika, která šetří peníze i životní prostředí a nabízí bezpečnější jízdu
Milán/Praha únor 2008 – Světoznámý italský výrobce Pirelli přichází na trh s úplně novým typem pneumatiky. Pneumatika Pirelli Cinturato je vyrobena z originální inovační směsi, jejíž složení a dezény zajišťují až o 4 % nižší spotřebu paliva, výrazně snižují emise oxidu uhličitého a významně zlepšují jízdní vlastnosti vozidel. Směs dezénu pneumatiky byla posílena vyšším obsahem siliky, která zvyšuje průměrnou životnost o 30 %. Zároveň se zvýšila též přilnavost pneumatiky k vozovce. Navíc pneumatika neobsahuje aromatické oleje způsobující znečištění životního prostředí a respektuje tak nové nařízení EU, které by mělo vejít v platnost v roce 2010.
Jedinečný pivní klub našich lékařů slaví deset let od svého vzniku
Praha 30. ledna 2008 – V těchto dnech slaví desetileté výročí svého vzniku Old Beer Club. Klub, který byl založen MUDr. Simonem Jirátem, MUDr. Petrem Marečkem a MUDr. Michalem Pšeničkou, lékaři z II. interní kliniky VFN a 1. LF UK v Praze. Ve svých počátcích se jednalo o sdružení lékařů, dnes má však mnohem pestřejší základnu 30 členů z nejrůznějších profesí, jako jsou vědci či pedagogové, a přibližně 30 členů, nepravidelných příznivců klubu. Old Beer Club je společenstvím lidí, kteří vyznávají podobné hodnoty, jež staví na tradicích výroby piva ve středoevropském regionu, uvědomují si důležitost klubového života (téměř zlikvidovaného předchozími diktaturami), mají úctu a respekt k pivovarskému řemeslu, neboť mezi jeho zástupce patřili předkové některých z nich. A to vše doplňují o zvláštní českou schopnost, zvanou cimrmanovština.
Pivovarsko sladařské dny pomáhají zachovat charakter českého piva
Praha 2. listopadu 2007 – Ve dnech 1. a 2. listopadu 2007 na 22. Pivovarsko sladařských dnech jednalo v Praze téměř 300 vědeckých a výzkumných pracovníků z Výzkumného ústavu pivovarské a sladařského, a.s., spolupořadatelské Vysoké školy chemicko-technologické Praha i dalších škol, pivovarů a sladoven a ze společností, které působí v oblasti pivovarského průmyslu. Ústředním tématem nejvýznamnějšího národního odborného kongresu byla problematika piva českého typu. Účastníci konference v osmi sekcích jednali o fenoménu českého piva, analytice piva, nejnovějších pivovarských technologiích, o surovinách potřebných k výrobě piva, problematice mikrobiologických procesů a dalších oblastech pivovarství a sladařství a již podruhé také o marketingu našeho piva. Záštitu nad akcí převzal Mgr. Petr Gandalovič, ministr zemědělství ČR.
Vztah Čechů k pivu a pivovarství u nás vykazuje v posledních pěti letech stabilizovanou podobu
Praha 21. ledna 2009 – Aktuální názory české společnosti na pivo a pivovarství a jejich proměny v uplynulých letech nabízí výsledky šetření, které na sklonku loňského roku provedlo Centrum pro výzkum veřejného mínění při Sociologickém ústavu Akademie věd ČR, v.v.i. Podíl lidí, kteří pijí pivo, se v České republice v letech 2004–2008 nijak výrazně neměnil a dosahuje hodnot kolem 90 % u mužů a mezi 50 a 60 % u žen. Podíl mužů a žen pijících pivo alespoň občas se významně neliší podle kategorií jako věk, vzdělanost nebo příjem. Také množství konzumovaného piva se v uvedených letech pohybovalo mezi 7,9–9,5 půllitru týdně u mužů a 1,9–2,4 u žen. Mírně nižší spotřebu vykazují nejmladší ročníky (18–29 let), naopak největšími konzumenty jsou muži ve věku 45–59 let. Potvrdilo se, že pivo nadále zůstává nápojem, který je nejčastěji konzumován ve společnosti jiných lidí.
Kalendář Pirelli 2008 se v listopadu představí v Šanghaji
Milán/Praha 23. července 2007 – Kalendář Pirelli, který je již tradičně považován za symbol oslavy krásy, ženské rafinovanosti, erotiky a především nevšedního a neopakovatelného přístupu k zobrazení ženy, připravuje svou letošní celosvětovou premiéru. Uskuteční se v listopadu v Šanghaji, kde byl kalendář Pirelli 2008 připravován. Nejlidnatější čínské město nabídlo jedinečnou příležitost pro realizaci tohoto díla v neopakovatelném prostředí. Vynikající kulisou se stala pověstná hříšná Francouzská čtvrť se svými nevěstinci, domy prchavé lásky. Nelehký úkol vytvořit něco, co jiný fotograf dosud neudělal, a nabídnout unikátní fotografie pro každý měsíc roku dostal fotograf světového jména Patrick Demarchelier. Francouzský umělec proslul svými mezinárodními fotografickými projekty. Právě on byl obdivován princeznou Dianou a jako první nebritský fotograf dostal příležitost zvěčnit britskou královskou rodinu.
Pirelli přestavuje pneumatiku nové generace P ZERO THE HERO
Milán/Praha 7. března 2007 – V době, kdy si firma Pirelli připomíná sté výročí své účasti v motoristických sportech, přichází na trh s technologicky pokrokovým výrobkem, který díky své převratné technologii může způsobit revoluci v průmyslu pneumatik. Pneumatiky P ZERO THE HERO, jak zní jejich obchodní označení, mají nový profil dezénu, futuristické složení a inovační strukturu. Proces vývoje a následné testování trvalo 24 měsíců. Produkt, který je chráněn pěti patenty, je určen pro nejvýkonnější vozy třídy GT. Nové pneumatiky získaly 15 homologací pro použití jako originální výbava na vozech Ferrari 599 GTB Fiorano, Lamborghini Murciélago a Gallardo, Audi R8 a S8, Aston Martin DB9, Maserati Quattroporte, Jaguar XK, Mercedes AMG a v krátké době se objeví na Alfa Romeo 8C Competizione a na nejnovějších modelech Porsche a BMW.