Předchůdcem piva CELIA DARK je jeho starší „bratříček“ – pivo CELIA, světlý bezlepkový ležák. Žatecký pivovar jej uvedl na trh v říjnu 2010. O jeho vznik se zasloužila spolupráce pražského Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského, a.s., který vyvinul unikátní technologii umožňující bezpečnou výrobu piva pro celiaky a Žateckého pivovaru, který zavedl bezlepkovou technologii a výrobu a pivo s názvem CELIA.
"Uvedení piva CELIA DARK na tuzemský trh je logickým krokem rozšíření velmi úspěšné nabídky bezlepkového piva CELIA a to nejen pro lidi trpící celiakií, ale pro všechny, kteří dávají přednost lehce stravitelným a organismus nezatěžujícím potravinám," uvedl Martin Kec, jednatel Žatecké pivovaru spol. s r. o. "Opět se potvrdilo, že piva vyráběná tradičními technologiemi z vysoce kvalitních surovin si své ctitele vždy najdou," dodal Martin Kec.
Pivo CELIA se na trhu rychle etablovalo. Zatímco v roce 2011 se jej prodalo přibližně 1120 hl, v roce 2012 to bylo již 1500 hl a v loňském roce činil prodej 2600 hl. Pro rok 2014 je plánován prodej ve výši 3500 hl piva CELIA ve všech jeho mutacích.
Vývoz piva CELIA začal na počátku roku 2011. Hlavním exportním trhem jsou především trhy Itálie, Švédska, Velké Británie, Finska, Norska či Portugalska. Po internetu se prodává ve Francii, v Německu a ve Švýcarsku. Novým trhem je Austrálie a v současnosti probíhají jednání o vývozu do USA. Perličkou je export piva CELIA do Brazílie a do Peru.
Žatecký pivovar obdržel za produkci piva CELIA řadu ocenění. První z nich byla Výroční cena F. O. Poupěte udělená Českým svazem pivovarů a sladoven v roce 2011. V roce 2012 bylo pivo CELIA oceněno Asociací inovačního podnikání České republiky čestným uznáním v soutěži Inovace roku. V roce 2013 získalo pivo CELIA první cenu v kategorii piv na prestižní londýnské soutěži Free From Food 2013.