Mezi 7 přihlášenými tmavými ležáky obsadil první místo Rebel černý z Měšťanského pivovaru Havlíčkův Brod, a. s. Na druhém místě byl tmavý ležák Černá Hora Granát z Pivovaru Černá Hora, a. s., a na třetím místě potom Pernštejn, tmavý ležák z Pivovaru Pernštejn, a. s. V kategorii tmavé výčepní pivo soutěžilo šest značek a degustátory nejvíce zaujalo pivo Janáček, tmavé výčepní, z Pivovaru Janáček, a. s., druhý se umístil Zubr Classic, tmavé výčepní, z Pivovaru Zubr, a. s., skupina PMS Přerov a třetí místa byla udělena dvě – pivu Dačický, tmavé výčepní, z pivovaru Kutná Hora ze skupiny Drinks Union, a. s., a dále Litovel Dark, tmavé výčepní, Pivovar Litovel, a. s., opět ze skupiny PMS Přerov. Ve stále populárnější kategorii nealkoholických piv, kterých soutěžilo devět, vyhrál Radegast Birell, který vyrábí Pivovar Radegast ze skupiny Plzeňský Prazdroj, a. s. Na druhém místě skončil Svijanský Vozka z Pivovaru Svijany, a. s., a třetí místo obsadil Litovel Free z Pivovaru Litovel, a. s., ze skupiny PMS Přerov. Ceny nejlepším předával, jak se již stalo tradicí, spolu s představiteli Českého svazu pivovarů a sladoven MUDr. Přemysl Sobotka, předseda Senátu České republiky.
„S trochou nadsázky lze říci: Co lepšího si může český konzument přát, než když pivovarští experti vyberou mezi vítězná piva ta, která produkují malé i velké pivovary. Potvrzuje se, že dobré a kvalitní pivo u nás vaří malé i velké pivovary,“ řekl Ing. Jan Veselý, výkonný ředitel ČSPS. „Jedná se o jedinou soutěž, kterou pořádá náš svaz. Je to soutěž dvoukolová, organizovaná Výzkumným ústavem pivovarským a sladařským, navíc podpořená přítomností notáře, což jen potvrzuje objektivnost soutěžení a podtrhuje tradiční nezávislost a nestrannost vyhodnocování soutěžních piv, je to jediná soutěž, kde vzorky soutěžící neposílají, ale kde si je pracovníci VÚPS vybírají náhodně, přímo v pivovarech,“ dodal Jan Veselý.
Celkem 106 zástupců tištěných a elektronických médií a televizních i rozhlasových stanic, druhý nejvyšší počet v historii, se letos zúčastnilo novinářské ankety popularity piv Naše pivo 2008. Nominovali 67 značek, což je nejvyšší počet v dosavadní historii ankety. Nejpopulárnějším českým pivem mezi žurnalisty je již tradičně Pilsner Urquell z Plzeňského Prazdroje, a. s., následovaný pivem Bernard z Rodinného pivovaru Bernard, a. s., pivem značky ze stejné pivovarské skupiny. Na třetím místě se umístil Gambrinus z Plzeňského Prazdroje, a. s.
„Nejpopulárnější značky se mezi novináři příliš nemění, roste však počet nominovaných piv a to považujeme za velmi dobrý signál o tom, že povědomí o pivních značkách se neustále rozšiřuje,“ uvedl Ing. Jan Veselý, výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven. „A platí to, co jsme již konstatovali v uplynulých letech. Média si všímají širokého spektra značek a to je pozitivní signál pro naše pivovarníky,“ doplnil Jan Veselý.
Soutěž České pivo roku i anketa popularity piv Naše pivo jsou součástí dlouhodobého projektu Českého svazu pivovarů a sladoven České pivo naše pivo. Jeho základním smyslem a úkolem je seznamovat nejširší veřejnost s historií i současností výroby piva v českých zemích a s tím, co pivo obsahuje a jakým způsobem ovlivňuje lidský organismus, a rovněž zlepšovat image piva.